O firmie
AKTUALNOŚCI
13.12.2022
Silniki spełniające normę emisji spalin EU V zostały certyfikowane dla paliwa HVO (Hydrorafinowany olej roślinny). Nowoczesne biopaliwo zmniejsza emisję dwutlenku węgla nawet o 95%.Dopuszczenie do użytku biopaliwa daje klientom DEUTZ kolejną drogę do uzyskania efektu neutralności ekologicznej
Kolonia, 12 grudnia 2022 - Firma DEUTZ ze skutkiem natychmiastowym dopuszcza wszystkie swoje produkty z gamy silników TCD do wykorzystania z zastosowaniem alternatywnych olejów napędowych. Oznacza to, że wszystkie silniki DEUTZ, które spełniają wymagania normy emisji spalin Stage V UE, mogą być zasilane olejem napędowym parafinowym, takim jak HVO ( Hydrorafinowany olej roślinny).
EU Stage V, łącznie z serią TCD 5.2. HVO to innowacyjne biopaliwo produkowane z odpadów biologicznych, obornika oraz zużytych olejów i tłuszczów kuchennych, dzięki czemu nie stanowi zagrożenia dla gospodarki żywnościowej. Stosowanie paliw HVO redukuje emisję dwutlenku węgla w silnikach DEUTZ nawet o 95 procent.
"Oferujemy naszym klientom więcej niż jedną drogę do uzyskania efektu neutralności klimatycznej. Zatwierdzenie dodatkowego paliwa do naszych napędów uzupełnia nasz program E-DEUTZ i nasze działania związane z wykorzystaniem wodoru. Stanowi to kolejny duży krok w naszej strategii zrównoważonego rozwoju Taking Responsibility" - mówi Dr. Ing. Markus Müller, członek zarządu DEUTZ AG odpowiedzialny za technologię i sprzedaż.
Paliwo parafinowe zgodne z normą EN 15940 jest kompatybilne z paliwem diesla, a oba paliwa mogą być mieszane i stosowane w dowolnych proporcjach. Paliwa syntetyczne, zwane e-paliwami, będą w średnim okresie uzupełniać olej napędowy parafinowy. Te e-paliwa są produkowane przy użyciu wodoru wytwarzanego z energii odnawialnej, połączonego z dwutlenkiem węgla z powietrza lub z procesów przemysłowych.
Biuletyn techniczny "Paliwa 0199-99-01218/6" zawiera wszystkie szczegóły dotyczące tego, jakie paliwa są obecnie dopuszczone do stosowania w poszczególnych silnikach.